John Carmack’in Sanal Gerçekliği

sanal gerceklikDoom ve Quake’in yaratıcısı John Carmack’in boş zamanlarında geliştirdiği bir sanal gerçeklik seti. Eski usul sanal gerçeklik sistemi havas, vermek için bütçe sarsmayan bir optik sisteme, 6 inç bir ekrana ve görüntüyü yöneten bir yazılım katmanına sahip.

80′lerin sonunda popülerleşmesine karşın sanal gerçekliğin önündeki en büyük engel o dönemdeki donanımın yetersizliğiydi. Ancak John Carmack gibi bir grafik ve oyun dehasını heyecanlandırabilen bir sistemin neleri başardığını görmek ilginç olacak. Peki bu sistem nasıl çalışır? Sanal gerçeklik, stereoskopik üç boyuta benzer bir çalışma prensibine sahiptir. Her iki gözün gördüğü az miktarda farklı görüntüler beyin tarafından üç boyutlu olarak algılanır. Sanal gerçeklikte ise polarize gözlük yerine her iki göz için birer ekrana sahip bir tür kask kullanılır. Kafanın hareketleri bir girdi olarak kaydedilir ve sanal dünya tarafından işlenir. Sanal gerçeklik John Carmack’in bu yıl E3′teki gizli bir oturumda bir baş ünitesi ve bir oyundan oluşan kendi özel projesini sunmasıyla yeniden canlandı. Baş ünitesi bir set olarak gelecek ve görsel bileşenler çekici bir deneyim vadedecek kadar gelişmiş. Carmack’in firması id Software, Doom III’ü, sanal gerçeklik kasklannı ve söz konusu optik sistemin normal bir ekrana bağlandığında dahi çalışmasını sağlayan yazılım katmanını destekleyecek şekilde bu yıl yeniden piyasaya sürmeyi planlıyor.

Konu : , , , , , , ,
Kategori : Teknoloji
Sponsor Reklamları